Sunday, January 28, 2007

پنجاه و دو روز مانده تا نوروز

کارنامه هامونو دادند. اما جالب تر از کارنامه یک ابتکاری بود که مسولان مدرسه مون داشتند.چند روز  قبل از دادن کارنامه ها به پدر و مادر ها، اومدند توی کلاس و گفتند دوست دارین والدین تون وقتی کارنامه تو نو می گیرن چه عکس العملی داشته باشند و یا اینکه چه حرف نگفته ای هست که بچه ها دوست دارن به پدر و مادر هاشون بگن. خلاصه هر کی هر چی میخواد تو چند خط بنویسه و اونا حرف ها رو به گوش پدر و مادر ها می رسونن. اول قرار بود حرف ها تو جلسه خونده بشه اما بعد دیدیم چاپ کردند دادند دستشون. یکی از این برگه ها هم نصیب ما شد!

خوندن حرف های بچه ها به پدر و مادر هاشون خالی از لطف نیست. ببینید:

      - مادر عزیزم اگر نمرات مرا دیدید و خوشتان نیامد شروع نکنید برام به معلم گرفتن!

      - مادر مهربانم! شاید نمراتم خوب نباشد ولی باید بدانی چیز های مهم تر از نمره هم وجود دارد. برای مثال اگر من بیماری لاعلاجی گرفته بودم به من چه می گفتی؟ یا اگر از خانه گریخته بودم چه میشد؟

      - اولیای عزیز لطفا در طول امتحانات از مهمانی ها کاسته شود!

      - انتظار من از مادرم اینست که به حرف های من با دقت گوش کند و به من نگوید حرف های تو همه اش دروغ است و دلم نمی خواهد بعد از گرفتن کارنامه دائما بگوید تو درس نخوانده ای یا چرا دوست دیگرت نمره بیشتری گرفته. شاید توان من همین قدر است. به من بگوئید آفرین.

      - مامان لطفا ناراحت نشو. فقط بگو آفرین! با اصلا هیچ چیز نگو. سرزنشم نکنید. باشه؟

      - سلام مامانی! من هر چقدر درس های حفظی را می خوانم نمی فهمم. فقط ریاضی را می فهمم. لطفا دعوا راه نیانداز. قول میدم که دیگه sims بازی نکنم. قول قول قول!‌ !

      - پدر عزیزم مگر نمره ۱۸ و ۱۹ چقدر با نمره ۲۰ تفاوت دارد؟‌مگر ما حق نداریم  زندگی شاد و پر از خنده داشته باشیم؟‌

      - پدرم دوست دارم وقتی شما و مادر کارنامه ام را می بینید به جای دیدن نمره هایم به پیشرفت و پسرفت هایم نگاه کنید تا در حل آنها کمک ام کنید

      - دوست ندارم نمرات اعضا دیگر خانواده ره به رخ من بکشید.

      - مامان و بابای خوبم. من شما را دوست دارم و انتظاری بیش از این از شما ندارم. اگر نمرات من را دوست ندارید سر من قر قر نکنید.

      - اگر نمره ام خوب بود دست خالی نیایید!!!!!!

      - مامان و بابا! من همیشه از برخورد شما بعد از کارنامه می ترسم. می دونم که فقط باهام حرف می زنید ولی حرفاتون اذیتم می کنه. نمی دونم چرا. نگاهاتون هم همین طور

      - اگر بد شد چی کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟........

      - مامان بعد از اینکه خواهرام رفتند خیلی تنها شدم. درکم کن و یه خورده تحمل کن بلکه بگذره. همیشه دوستتون دارم.

      - مادر عزیزم. لطفا به خلاقیت های فرزندتان در تمامی زمینه ها توجه کافی داشته باشید.

      - مادر گلم دوستت دارم ولی حیف به خاطر مشکلی که برایم پیش آمد نتونستم زحمات شما را جبران کنم.

      - نامه ای برای مادر: هیچ وقت نشد اگر نمره کمی آوردم مرا دلداری بدی. بر عکس سر کوفت هم می زنی. می گوییقدر این نعمت ها را نمی دونی. همیشه جلوی پدر و جلوی جمع مرا ضایع می کنی و به من ناسزا می گویی برای من خیلی درد آور است.

      - مادر عزیزم. از اینکه برای تو هیچ نمره ای اهمیت ندارد و اینکه فقط به تلاش من توجه داری از تو ممنونم.

      - مادر عزیزم. امیدوارم خسته نباشی و کارنامه ی من را که میبینی به این فکر نکنی که چرا نمره ی من کم شده یا زیاد شده. به این فکر باش که دخترت با گرفتن این نمرات درس های زیادی آموخته.

      - مادرم هیچ وقت نمی گویی آفرین - خسته نباشی.

      - از پدر و مادرم متشکرم. مطمئن هستم ه شما در بعضی از کار ها با من موافق نبودید اما چیزی نگفتید.

      - دوست دارم پدرم بگوید: ایشالله دفه ی دیگه بهتر میشی

      - پدر و مادر هر کاری می خواهند با من بکنند اما خودشان ناراحت نشوند.

      - اگر کارنامه های ما به دست شما رسید دوست داریم با لحن محبت آمیز با ما برخورد شود.

      - لطفا از بکار بردن کلمات درشت و تنبیه بدنی خودداری کنید.

      - به اندازه تمام کهکشان ها دوستتان دارم. دلم می خواهد که بدانم چه احساسی داری؟

      - سلام بابا خسته نباشید. مطمئنم که همه ی نمرات کارنامه ام بیست نمی شود. لطفا ناراحت نشوید. ولی سعی می کنم عسل دل بابا بهتر شود نمراتش!

      - دوست دارم پدرم بفهمد که من تمام تلاشمو کردم و دوست دارم توجه شود که هر اتفاقی افتاده به آن مفهوم نیست که من در درسم بی دقت بوده ام.

2 comments:

  1. من اگه بودم به پدر و مادرم می‌گفتم، لطفا کارنامه‌ی خودتون را به خاطر بياريد ! چون وقتی کارنامه‌ی پدرم را پيدا کردم،‌همش ۱۴ و ۱۶ بود، تازه شاگرد زرنگه هم بوده !!

    ReplyDelete
  2. نوین فکر کنم منم این ترم باید یه نامه ای چیزی بنویسم . بوی مشروطی به مشامم میرسه :(

    ReplyDelete